Wat eten de dag voor een 10miles, halve marathon, marathon?

Wat eet en drink je best de dag voor je een 10 miles, halve marathon of marathon loopt?

De juiste dingen eten en drinken tijdens een loopinspanning zoals de 10miles, halve marathon of marathon is natuurlijk cruciaal, maar wat eet je nu best de dag ervoor? Dit is het onderwerp van onderstaande video. We bespreken:

  • Wat is het belang en het doel van jouw voeding de dag voor een zware loopinspanning?
  • Waarop moet je letten met betrekking tot je vochtinname?
  • Wat en hoeveel moet je eten als ontbijt, tussendoortjes, middagmaal, avondmaal?
  • Je vindt voorbeeldrecepten voor de belangrijkste eetmomenten in je Allesoversportvoeding-account

Alle richtlijnen zijn gebundeld in een overzichtelijke mindmap, die ik in onderstaande video overloop. Je vindt deze ook terug in je Allesoversportvoeding-account als je hoofdsport triatlon of lopen is. Heb je geen account? Dan kan je deze onderaan de video aanmaken.

Nog geen Allesoversportvoeding-account? Beantwoord onderstaande vragen en maak er gratis eentje aan. Kies triatlon of lopen als hoofdsport.

Vragen, reacties of bemerkingen?

Deel ze me me onderaan dit artikel!

About the Author Stephanie Scheirlynck

Stephanie is experte in sportvoeding en begeleidt topsporters in allerlei sportdisciplines, onder wie de wielrenners van Trek-Segafredo, Greg Van Avermaet (wielrennen), Wout Van Aert (veldrijden), Jolien D’hoore (baanwielrennen), Nafi Thiam (atletiek), Koen Naert (atletiek)… Ze is ook de auteur van 6 sportkookboeken. Meer info over Stephanie via www.stephaniescheirlynck.be

follow me on:

Leave a Comment: