Hoe eten en drinken op sportstage?

Hoe eten en drinken op sportstage?

Wanneer je op stage gaat dan moet je voeding aangepast zijn aan je energieverbruik, vochtverlies en je herstel bevorderen. In deze video leer je praktische richtlijnen om zoveel mogelijk uit je trainingen te halen. Je kan de mindmap die in deze video wordt overlopen toevoegen aan je account en downloaden door hier te klikken.

We overlopen:

  • de typische dagindeling van een sportstage en wat je best eet en drinkt voor, tijdens en na je trainingen
  • check
    waarom gewichtsverlies best niet je prioriteit is tijdens een sportstage

Voeg deze mindmap toe aan je account

Heb je een Allesoversportvoeding account? Klik hieronder om de mindmap van deze video aan je account toe te voegen. Heb je geen account maar wil je er een? Doe dan hetzelfde en je account wordt aangemaakt. Je krijgt je accountgegevens toegestuurd via email.

Deel je wildste verhalen van je sportstages

Uit ervaring weet ik dat heel wat sporters al eens letterlijk zwarte sneeuw of sterretjes hebben gezien door helse ondernemingen, epische tochten en barbaarse omstandigheden op stage. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen, zeker op het vlak van voeding, uitdroging, ontbering en heldenmoed die nodig was om jezelf en je trainingsmakkers te vrijwaren van meer onheil. Deel ze met ons door hieronder een reactie achter te laten.

  • Angelino Vanhoenacker schreef:

    Hallo Stephanie,

    Zelf ben ik veel bezig met voeding en alles er rond en daarin kan natuurlijk het sportkookboek niet ontbreken.
    Minder was, lag deze week 3 dagen door ziekte geveld in men bed. En veel van eten kwam er ook niet in huis. Daarmee dacht ik er aan wat voor raad jij zou geven om te herstellen of om terug in vorm te geraken?

    grtz Angelino

    • Stephanie schreef:

      Dag Angelino,
      Als je ziek bent, luister je best naar je lichaam. Het heeft geen zin je te forceren om te eten, en het nadien eventueel niet kunnen binnenhouden.
      Als je wel voeding verdraagt, zorg dan dat je eiwitrijk (zuivelproducten, gevogelte, vis, …) blijft eten. Zo voorzie je voldoende bouwstoffen om te herstellen van de ziekte.

  • Geert schreef:

    Bedankt voor deze super interessante tip. Toch een vraag omtrent die shakes. Recuperatie shakes= welke is of zijn de beste. Caseïne shake: nog nooit van gehoord. Help mij effen aub.

    sportieve groet

    Geert

  • >