Sportvoeding: wat eten en drinken om optimaal te herstellen?

Wat eten en drinken om optimaal te herstellen?

Voor een optimaal herstel na een zware inspanning zijn verschillende elementen van belang. In deze video kom je te weten wat je best eet en drinkt om zo goed mogelijk te recupereren. 


About the Author Stephanie Scheirlynck

Stephanie is experte in sportvoeding en begeleidt topsporters in allerlei sportdisciplines, onder wie de wielrenners van Trek-Segafredo, Greg Van Avermaet (wielrennen), Wout Van Aert (veldrijden), Jolien D’hoore (baanwielrennen), Nafi Thiam (atletiek), Koen Naert (atletiek)… Ze is ook de auteur van 6 sportkookboeken. Meer info over Stephanie via www.stephaniescheirlynck.be

follow me on:

Leave a Comment:

6 comments
Mertens Pieter says

prima uitleg en ik heb er weer wat van opgestoken.

Reply
Anoniem says

Zeer informatieve uitleg! Wat raadt u aan op rustdagen? Ik doe voornamelijk krachtsport en voel soms echt dat ik een rustdag nodig heb en neem die bijgevolg ook. Ik eet momenteel veel minder koolhydraten op rustdagen, maar vraag me af wat ongeveer de aangeraden hoeveelheid is. Ik weeg 70kg, ben 1,77m lang en ben 19 jaar.

Alvast bedankt!

Reply
    Stephanie says

    Aha, daar ken ik een goed boek voor 😉

    Reply
Sebastiaan says

Veel aan de uitleg gehad! Ik herstel nu sneller en merk ook dat ik geen tot weinig spiermassa verlies sinds ik op basis van de uitleg mijn voeding heb aangepast, heel fijn!

Reply
    Stephanie Scheirlynck says

    Super, bedankt voor je reactie Sebastiaan!

    Reply
Add Your Reply