Stephanie Scheirlynck presenteert

De sportvoedingsformule voor duursporters

Verbeter voor eens en altijd je sportprestaties door precies te bepalen hoeveel, wat en wanneer jij moet eten en drinken om optimaal te presteren als fietser, loper of triatleet. Gebruik de handige calculators, flowcharts en duidelijke voedingsrichtlijnen voor de rest van je sportcarrière.

Wat is De sportvoedingsformule voor duursporters?

De sportvoedingsformule voor duursporters is een online programma voor triatleten, fietsers en lopers die het meeste willen halen uit hun trainingstijd en zo goed mogelijk willen presteren tijdens wedstrijden. 

Training, voeding en recuperatie zijn de belangrijkste peilers van goede sportprestaties. Wanneer één van deze peilers niet in orde is, dan is de prestatie altijd ondermaats. Zo zijn er heel wat duursporters die er alles aan doen om perfect voorbereid aan de start van een evenement of wedstrijd te verschijnen: ze hebben veel getraind, zijn uitgerust en beschikken over het beste materiaal. Maar tijdens de wedstrijd eten en drinken ze vervolgens te weinig, te veel of niet op het juiste ogenblik, met als gevolg dat ze de strijd moeten staken of het tempo moeten verlagen. Jammer, toch?

In dit programma leer je gedurende 4-6 weken - voor eens en voor altijd - hoe je moet eten en drinken om het beste uit jezelf te halen als loper, fietser of triatleet. Je komt te weten hoe je verschillende soorten trainingen en wedstrijden op sportvoedingsvlak moet aanpakken met betere prestaties, meer comfort en minder blessures tot gevolg.

Wat je moet kennen over (sport)voeding als sporter?

De juiste keuzes kunnen maken...

We bekijken eerst de basis van gezonde voeding en sportvoeding en het verschil tussen sporters en niet-sporters. Je dagelijkse voeding voorziet in een groot stuk van je behoeften en moet dus in orde zijn vooraleer je je sportvoeding gaat optimaliseren. Handige calculators brengen je energieverbruik en voedingsnoden in kaart en geven je advies over hoeveel porties je dagelijks van de verschillende voedingsgroepen moet opnemen.

...in de juiste hoeveelheid...

Je leert hoeveel je moet eten en drinken voor, tijdens en na het sporten om je trainingskwaliteit en herstel te garanderen. Je krijgt duidelijke richtlijnen over wat en hoeveel je moet eten tijdens de laatste dagen voor, de avond voor en de ochtend van een belangrijk evenement. We hebben tools ontwikkeld die je precies aangeven hoeveel brood, spaghetti, sportdrank... je op welk moment moet opnemen. Je kan zelfs je eigen favoriete voedingsmiddelen toevoegen.

...op het juiste ogenblik...

We bespreken de precieze timing van je voeding en drank in functie van het soort en de opeenvolging van de inspanningen die je zal leveren. Zo kan je berekenen wat je moet eten en drinken als je verschillende dagen na elkaar gaat sporten, rekening houdend met het type inspanning dat je levert en het moment van de dag waarop je gaat trainen.

... met de juiste supplementen

We bekijken welke supplementen je prestatieniveau eventueel nog kunnen optimaliseren. Supplementen zijn pas echt effectief van zodra alle andere elementen in je (sport)voeding correct worden toegepast!

Waarom dit programma je prestaties zal verbeteren?

GEBASEERD OP SOLIDE WETENSCHAP

Er zijn 1001 meningen over (sport)voeding. Dit programma is gemaakt door professionals op basis van kwalitatief wetenschappelijk onderzoek waarvan de resultaten keer op keer bevestigd zijn. Natuurlijk heeft iedere sporter andere voorkeuren en gewoonten, maar de wetenschappelijke basisprincipes zijn voor iedereen dezelfde.

GETEST IN DE PRAKTIJK

Wat werkt in een laboratorium is niet altijd toepasbaar in de praktijk. Stephanie Scheirlynck weet vanuit haar uitgebreide ervaring in de (top)sport zeer goed wat werkt en wat niet en op welke vlakken er als eens toegevingen moeten worden gedaan. Alle richtlijnen zijn dus niet alleen wetenschappelijk onderbouwd maar ook getest en goedgekeurd voor alledaags gebruik.

FOCUS OP TOEPASBAARHEID

Kennis is niet de sleutel tot verbetering. Toegepast kennis is dat wel. Daarom krijg je praktische checklists, flowcharts, online calculators, testjes... om je doorheen het programma te loodsen en ervoor te zorgen dat je zonder twijfels ook effectief met de richtlijnen aan de slag gaat. 

SPECIFIEK IN FUNCTIE VAN JOUW DUURSPORT

Dit programma is specifiek opgesteld voor duursporters, meer specifiek voor lopers, fietsers en triatleten. De richtlijnen zijn niet algemeen geformuleerd maar opgedeeld per sporttak. Je moet dus zelf niet meer uitzoeken hoe je het advies in jouw favoriete duursport moet toepassen. Alles wordt overzichtelijk per sport besproken.

INTERACTIEF

Het doel van dit programma is om je zoveel mogelijk praktisch toepasbaar advies te geven om je sportcomfort en -prestaties te verbeteren. Daarom heb je de mogelijkheid om vragen te stellen aan Stephanie en krijg je toegang tot een bonusgedeelte waarin extra zaken kunnen worden toegevoegd.

Samengesteld door

Stephanie Scheirlynck

Stephanie is de sportdiëtiste achter toppers zoals Greg Van Avermaet (Olympisch kampioen wielrennen), Nafi Thiam (Olympisch kampioen atletiek), Jolien D’hoore (baanwielrennen), Wout Van Aert (wereldkampioen cyclocross), de A-ploeg van RSC Anderlecht (voetbal), de Red Panthers (hockey), Lise Van Hecke (volleybal), Koen Naert (Europees Kampioen Marathon) en vele anderen.


Ze is voedingsdeskundige met een doorgedreven specialisatie in sportvoeding. Ze was de eerste Belgische diëtiste die de opleiding Sports Nutrition van het Internationaal Olympisch Comité tot een goed einde bracht. Ze heeft een ruime ervaring in verschillende sportdisciplines en met volwassen en jonge sporters.

Stephanie heeft als doel om sporters zoveel mogelijk te ondersteunen in in het verwezenlijken van hun sportieve doelen door wetenschappelijke kennis op een begrijpbare en praktische manier te vertalen. Zo schreef ze de afgelopen jaren ook zes boeken: Het sportkookboek, Het sportkookboek voor jongeren, Het sportkookboek voor duursport, krachtsport en teamsport en Het ultieme sportkookboek.

Advies op maat, voor een optimaal resultaat

Calculators

Met behulp van verschillende calculators bereken je precies hoeveel en welke sportvoeding je op welk moment moet eten.

Opdrachten & tests

Test je kennis aan de hand van interactieve quizzes en opdrachten.

vragen & antwoorden

Krijg toegang tot tientallen vragen en antwoorden over sportvoeding van andere duursporters.

flowcharts

Krijg handige flowcharts waarmee je precies weet wat en hoeveel je moet eten en drinken voor, tijdens en na training en wedstrijd.

persoonlijke notities

Maak persoonlijke notities om wat je geleerd hebt of niet mag vergeten op te slaan.

progressie opvolging

Weet altijd waar je gebleven bent en wat je nog (eens) moet doen door je progressie af te vinken.

... en meer!

Wat je allemaal krijgt in dit programma

De sportvoedingsformule voor duursporters is een interactief online programma dat bestaat uit 6 onderdelen:
DE BASIS VAN (SPORT)VOEDING

WEEK 1    

  • Waarom en op welke manier moet je anders eten als sporter dan als niet-sporter? 
  • check
    Wat is de beste brandstof voor welke soort inspanning en waar moet je op letten wanneer je kort, middellang of (zeer) lang ga sporten? 
  • check
    Hoeveel energie heb jij nodig? 
  • check
    Specifiek advies voor de verschillende soorten inspanning.
WAT EN HOEVEEL ETEN EN DRINKEN?

WEEK 1    

  • Hoe kan ik de beste voedingskeuzes maken
  • check
    Waarnaar moet ik kijken op het voedingsetiket? 
  • check
    Wat en hoeveel moet ik drinken en wat met sportdranken, repen en gels? 
  • check
    Bereken hoeveel porties van de verschillende voedingsgroepen je nodig hebt en pas de richtlijnen concreet toe in de praktijk.
DE IDEALE TIMING

WEEK 2    

  • Hoe kan je de timing van je sportvoeding afstemmen op de inspanning die je gaat leveren?
  • check
    Je krijgt sportspecifieke flowcharts om te gebruiken voor, tijdens en na verschillende soorten inspanning en je kan met een handige calculator berekenen wat je moet doen tijdens opeenvolgende dagen.
  • check
    Je krijgt sportspecifieke flowcharts om te gebruiken voor, tijdens en na verschillende soorten inspanning en je kan met een handige calculator berekenen wat je moet doen tijdens opeenvolgende dagen.
DE PERFECTE WEDSTRIJD

WEEK 3

  • Hoe bereid ik best een wedstrijd voor op sportvoedingsvlak en wat eet en drink ik net voor, tijdens en na een wedstrijd? 
  • check
    Bereken precies hoeveel je moet eten en twijfel nooit meer of je teveel of te weinig eet voor optimale prestaties. 
  • check
    Je krijgt ook hier calculators, flowcharts en uitleg om opperbest en comfortabel te presteren voor de verschillende wedstrijdafstanden in het lopen, fietsen en triatlon.
BIJZONDERE AANDACHT

WEEK 4    

  • Wat met sportvoeding als ik wil vermageren? 
  • check
    Wat met voedingssupplementen? 
  • check
    Hoe omgaan met maagdarmproblemen of krampen? 
  • check
    In deze module belichten we bijzondere topics waar de meeste duursporters vroeg of laat mee te maken krijgen.
BONUS

WEEK 1-4    

  • In het bonusgedeelte vind je verschillende vraag- & antwoordsessies waarin Stephanie een antwoord geeft op jouw vragen. 
  • check
    Je kan er ook extra bonusmateriaal zoals De winkelgids (= welke voedingsmiddelen kopen in de winkel?) downloaden. Zo kan je meteen en zonder twijfels met De sportvoedingsformule voor duursporters aan de slag voor de rest van je sportcarrière.

Wat andere sporters zeggen

"

Er is zoveel informatie beschikbaar op het internet en ik wist niet meer wat ik wel of niet moest geloven. Je hebt me tenminste een duidelijke indeling gegeven van wat ik wanneer moet eten en drinken in functie van welk soort training .


Sabine S. gedreven loopster

"

Ik was al grote fan van de sportkookboeken! Eenvoudige recepten en 'gewone' ingrediënten. Door middel van jouw advies in De sportvoedingsformule voor duursporters weet ik nu ook wat ik wanneer moet eten en in welke hoeveelheden. Dit heeft mijn sportprestaties een boost gegeven en me ook al goed geholpen om wat gewicht te verliezen! 


Jonas P. recreatief zwemmer

"

Wat ik het meest apprecieer is dat je voldoende informatie geeft om je advies goed te kunnen kaderen, maar dat je niet eindeloos vasthoudt aan de theorie. Je vertaalt alles ook naar gidsen en flowcharts waar gewoon in staat wat je wanneer moet doen. Ik denk dat veel sporters vooral hiernaar op zoek zijn. Ik gebruik deze hulpmiddelen letterlijk meermaals per week.


Bert K. wielrenner

"

Als je al lang met een sport bezig bent dan denk je soms dat je alles wel weet. Toch heb ik nog heel wat nuttige tips gekregen vanuit je ervaring met heel goede sporters. Zeker die calculators laten toe om verschillende situaties te simuleren, en hierdoor heb ik toch nog heel wat aanpassingen kunnen doen. Ook de specifieke richtlijnen voor een wedstrijd hebben mijn maag en darmen al heel wat ongemakken bespaard .


Bram T. triatleet

Wacht! Is dit programma wel voor jou???

VOLG DIT PROGRAMMA WANNEER JE

  • Door middel van de juiste sportvoeding op het juiste moment je duursportprestaties wil verbeteren
  • Graag praktische flowcharts, checklists en tools wenst die je kan gebruiken voor de rest van je sportcarrière en die je persoonlijk voedingsadvies geven
  • Af wenst te rekenen met ongemakken tijdens het sporten zoals spierkrampen en maagdarmproblemen
  • thumbs-up
    De immense investering aan tijd en energie die je doet in je sport zoveel mogelijk wil ondersteunen door middel van de juiste (sport)voeding
  • thumbs-up
    Toegang wil tot de kennis en ervaring van Stephanie Scheirlynck, één van de meest ervaren sportdiëtistes van het land

VOLG DIT PROGRAMMA NIET WANNEER JE

  • Een expert bent in sportvoeding en al helemaal hebt uitgezocht wat voor jouw werkt en wat niet
  • Graag praktische flowcharts, checklists en tools wenst die je kan gebruiken voor de rest van je sportcarrière en die je persoonlijk voedingsadvies geven
  • Niet wil investeren in jezelf omdat je ervan overtuigd bent dat (sport)voeding niet zo een grote rol speelt in je duursportprestaties
  • Wekelijks geen 30-60 minuten tijd wil vrijmaken om met het programma aan de slag te gaan (je kan natuurlijk veel minder tijd besteden aan het programma, maar dan zal het gewoon langer duren vooraleer je alles doorlopen hebt).

100%



TEVREDENHEIDS-

GARANTIE

Ondersteuning & tevredenheidsgarantie


Je hoeft nu niet te beslissen: probeer De sportvoedingsformule voor duursporters zonder risico uit gedurende 14 dagen.


We hebben veel tijd en energie gestoken om dit programma te maken en we zijn er dan ook zeker van dat je er goede resultaten mee zal boeken. Daarom krijg je een periode van 14 dagen om dit programma risicoloos uit te proberen. Dit betekent dat wanneer je binnen de 14 dagen niet 100% overtuigd bent van de waarde van dit programma, je jouw investering volledig krijgt terugbetaald. 


Onze garantie:

  • Alle richtlijnen zijn wetenschappelijk ondersteund en getest in de praktijk
  • Onze programma's zijn professioneel opgebouwd om je een zo goed mogelijke leerervaring aan te bieden
  • We hechten niet alleen belang aan correcte en interactieve programma's maar ook aan een mooi design
  • Als je problemen hebt met het programma dan kan je vanuit het programma eenvoudig ons support-team contacteren en ze helpen je meteen verder
  • Omdat we 100% overtuigd zijn van de kwaliteit van dit programma kan je tot 14 dagen na de start van dit programma je investering volledig terug krijgen


Klik nu op SCHRIJF IN en krijg onmiddellijke toegang tot
De sportvoedingsformule voor duursporters

  • Compleet programma bestaande uit 5 modules met alles dat je als duursporter moet weten over sportvoeding
  • Toegang tot extra case studies en hulpmiddelen
  • thumbs-up
    Toegang tot het vraag- en antwoordgedeelte
  • thumbs-up
    Levenslange toegang
  • thumbs-up
    Superhandige calculators die voor jou persoonlijk berekenen wat, hoeveel en wanneer je welke (sport)voeding nodig hebt
  • thumbs-up
    Testen, downloads, checklists, oefeningen en opdrachten om effectief aan de slag te gaan met de juiste sportvoeding
  • thumbs-up
    24/24u en 7/7d toegankelijk via computer, tablet of smartphone met internetconnectie
  • thumbs-up
    Onvoorwaardelijke 14 dagen geld-terug-garantie wanneer je niet 100% tevreden bent. Je kan het programma dus volgen zonder risico
  • thumbs-up
    Ondersteuning indien je vragen of problemen hebt tijdens het programma
  • Individuele aanduiding en opvolging van je progressie doorheen het programma
  • thumbs-up
    De mogelijkheid om extra vragen te stellen
  • thumbs-up
    Prioritaire ondersteuning wanneer je hulp nodig hebt

​Probeer dit programma uit

Krijg onmiddellijke toegang tot het programma via pc, laptop, tablet of smartphone.  

€1350
€ 297

Hoe verloopt de inschrijving?

FAQ

Enkele veelgestelde vragen

Hoeveel tijd moet ik vrijmaken voor dit programma?

Wat gebeurt er nadat ik bestel?

Hoe lang heb ik toegang tot dit programma?

Hoe weet ik dat dit programma zal werken voor mij?

Hoe lang vooraleer ik resultaten zie?

Hoe mijn geld terugvragen als ik niet 100% tevreden ben?

Last but not least...

Nog vragen?

Probeer De sportvoedingsformule voor duursporters vandaag nog uit

Krijg onmiddellijke toegang tot het programma via pc, laptop, tablet of smartphone en verbeter je prestaties vandaag nog:  

€1350
€ 297