Bereik je optimale lichaamsgewicht en verbeter je sportprestaties

Wil je als sporter gewicht verliezen en je prestaties naar nieuwe hoogten stuwen maar je weet niet hoe je dit best aanpakt?  Dan is Sportief vermageren het perfecte programma voor je.

In Sportief vermageren krijg je alle kennis en hulpmiddelen voor de rest van je sportcarrière, in functie van jouw sport, leeftijd, lichaamstype, niveau en persoonlijke doelstellingen.

Tijdens de begeleiding van honderden sporters heeft sportvoedingsexperte Stephanie Scheirlynck gemerkt dat bijna alle sporters (ook de topsporters!) grote fouten maken wanneer ze proberen te vermageren, waardoor ze hun doelgewicht niet bereiken, hun prestaties erop achteruit gaan en het verloren gewicht er later snel weer bij komt:

  • je focust alleen op je lichaamsgewicht en niet op je optimale lichaamssamenstelling, waardoor je niet alleen vet maar ook spiermassa verliest, met slechtere prestaties tot gevolg
  • je volgt een te streng dieet of een voedingsstrategie die totaal ongeschikt is voor jouw sportbeoefening
  • je sportactiviteiten en je voeding zijn niet op elkaar afgestemd
  • je beperkt teveel energie net voor, tijdens en na het sporten, waardoor jouw trainingskwaliteit en recuperatie (en dus de prestatiewinst) dalen
  • ieder jaar opnieuw gaat je gewicht omhoog en omlaag en moet je opnieuw beginnen, omdat je geen strategie hebt om het gewicht op lange termijn op het optimale niveau te houden
  • je houdt nauwelijks rekening met de planning van je sportjaar waardoor je altijd nog gewicht wil verliezen op momenten waarop dit absoluut niet gepast is, zoals de laatste weken voor een wedstrijd

In dit programma geeft Stephanie Scheirlynck je dan ook alle inzichten en hulpmiddelen die je nodig hebt zodat je:

  • check
    weet wat en hoeveel gewicht je moet verliezen in functie van je lichaamstype, sportieve niveau en doelstellingen, leeftijd en geslacht
  • check
    jouw inspanningen om je lichaam te optimaliseren perfect kan afstemmen op de verschillende perioden in jouw sportjaar en deze week per week en zelfs dag per dag kan bijsturen in functie van het soort activiteiten dat je gepland hebt
  • check
    weet hoe je jouw voedingsgewoonten kan monitoren, bijsturen en verbeteren op lange termijn en kan bepalen hoeveel energie je opneemt en verbruikt
  • check
    iedere training de wisselwerking begrijpt tussen je voeding- en energieopname en de inspanning die er op het programma staat en dus weet wat je wel en niet moet doen
  • check
    leert te controleren of je op de goede weg bent en wat je moet doen bij tegenslag of problemen (vb. je gewicht gaat omhoog omdat je geblesseerd raakte)
  • check
    weet hoe je jouw optimale gewicht kan bewaren na het sportjaar zodat je het volgend jaar van een beter niveau kan vertrekken
  • check
    geen geld meer hoeft uit te geven aan diëten of supplementen die je niet nodig hebt

Wat je zal leren in Sportief vermageren

Sportief vermageren is een interactief online programma waarin je alle stappen leert die je moet volgen om gewicht te verliezen en je prestaties te optimaliseren. Het programma start letterlijk van zodra jij op START klikt en vervolgens doorloop je volgende onderdelen:​​​​

DEEL 1
WAT WEL EN NIET VERLIEZEN ALS IK WIL VERMAGEREN?

  • We brengen je huidige situatie in kaart en je kiest het sportief profiel dat het best bij je past: recreatief, gedreven of competitiesporter. De richtlijnen in de rest van het programma worden aangepast op basis van jouw keuze. 
  • check
    Je leert vervolgens hoe je jouw gewichtsverlies als sporter juist kan aanpakken.
  • check
    Je leert ook wanneer je moet focussen op je gewicht en wanneer op je lichaamssamenstelling en wat je kan verwachten wanneer je begint met het optimaliseren van je lichaam.

DEEL 2
HOEVEEL MOET IK VERMAGEREN?

  • In functie van jouw lichaamstype, geslacht, leeftijd, sportieve doelstellingen en lichaamssamenstelling bepalen we jouw streefgewicht. Dit kan nog worden bijgestuurd in deel 3 op basis van de planning van je sportjaar.
  • check
    Je neemt ook je lichaamsmaten, we bekijken je energie-inname en -verbruik en geven een antwoord op de meest voorkomende fabeltjes en vragen.
  • check
    De richtlijnen worden toegepast op jouw sportief niveau dat je definieerde in deel 1.
  • check
    Je herhaalt de metingen uit dit onderdeel doorheen het sportjaar om je progressie continu op te volgen.

DEEL 3
WANNEER MOET IK WEL EN NIET VERMAGEREN EN HOE KAN IK DIT AANPASSEN IN FUNCTIE VAN MIJN SPORTJAAR?

  • Op basis van je sportieve doelen, streefgewicht en de specifieke planning van jouw sportjaar bepalen we in dit deel de gewenste evolutie van je lichaamsgewicht aan verschillende snelheden van verantwoord gewichtsverlies.
  • check
    Je krijgt een interactieve calculator die je wekelijks en zelfs dagelijks kan bijsturen op basis van de trainingen die er op jouw programma staan. Zo weet je iedere dag precies wat je te doen staat.
  • check
    Je leert je streefgewicht bovendien aanpassen in functie van de progressie tijdens het sportseizoen zodat je altijd een strategisch actieplan bij de hand hebt, wat er ook gebeurt.

DEEL 4
HOE MIJN VOEDING AANPAKKEN?

  • In dit deel brengen we je huidige voedingsgewoonten in kaart en leer je objectief analyseren wat er beter kan. Dit alleen kan je lichaamsgewicht én sportprestaties al een pak verbeteren!
  • check
    Je krijgt bovendien specifiek advies in functie van verschillende soorten dagen (trainingsdag, rustdag...).
  • check
    We bekijken ook wanneer, of en hoe je kan controleren of je energieopname en -verbruik goed op elkaar zijn afgestemd.

DEEL 5
HOE TRAINEN, ETEN, CONTROLEREN?

  • In dit deel leer je hoe je jouw dagelijkse trainingen en voeding op elkaar kan afstemmen en hoe je best controleert of je op de goede weg bent.
  • check
    We bekijken welke trainingen welke invloed hebben op je gewichtsverlies en wat je zeker wel en zeker niet mag doen.
  • check
    Je krijgt ook een heleboel voedingsprogramma's zodat je weet hoe je best kan eten op verschillende dagen.
  • check
    Je leert wat je moet doen wanneer je poging tot gewichtsverlies niet de nodige vruchten afwerpt, zodat je nooit in een doodlopend straatje terecht komt. 

DEEL 6
HOE MIJN GEWICHT BEWAREN EENS IK HET VERLOREN HEB?

  • check
    Door dit programma te volgen wordt het kinderspel om je gewichtsverlies op een gezonde en performante manier te bekomen én te behouden op lange termijn (misschien wel de grootste uitdaging voor veel sporters). 
  • check
    Je leert hoe je het jojo-effect kan vermijden en hoeveel gewicht er eventueel mag bijkomen na een sportseizoen.
  • check
    We tonen je hoe je verschillende scenario's van gewichtstoename best aanpakt.

BONUS
VRAAG- & ANTWOORDSESSIES

Als bonus krijg je toegang tot tientallen vragen uit vraag & antwoordsessies met Stephanie. In deze sessies bespreken we case studies, voedingsdagboeken en meer.

Je hebt na je inschrijving ook de kans om gedurende 8 weken jouw persoonlijke vragen te stellen aan Stephanie. Ze beantwoord je vragen en plaatst het antwoord in het speciale Q&A gedeelte van Sportief vermageren. Alle vragen en antwoorden worden overzichtelijk opgelijst zodat je ze altijd op een efficiënte manier kan herbekijken.

Je gids doorheen Sportief vermageren

STEPHANIE SCHEIRLYNCK  //  
Sportvoedingsexperte, diëtiste, auteur


Stephanie is sportvoedingsexperte de diëtiste van topsporters zoals Greg Van Avermaet en Nafi Thiam (Olympisch kampioenen in het wielrennen en de atletiek), Jolien D’hoore (Olympische bronzen medaillen in het baanwielrennen), Wout Van Aert (Wereldkampioen cyclocross), Koen Naert (Europees Kampioen marathon), de Red Panthers (hockey), Lise Van Hecke (volleybal) en het Trek-Segafredo Worldtour Cycling Team (wielrennen). Daarnaast heeft ze veel ervaring met de begeleiding van andere recreatieve en competitieve sporters.

Ze is bovendien auteur van de bestsellerreeks: Het optimale sportgewicht, Het sportkookboek, Het sportkookboek voor jongeren en Het ultieme sportkookboek.

Stephanie heeft als doel om sporters zoveel mogelijk te ondersteunen in het verwezenlijken van hun sportieve doelen door wetenschappelijke kennis op een begrijpbare en praktische manier te vertalen.

Kenmerken v​an Sportief Vermageren

Sportief vermageren is een uniek programma dat we helemaal zelf hebben opgebouwd, inclusief gepersonaliseerde richtlijnen, interactieve video's, calculators, digitale werkboeken, testen en meer.

WETENSCHAPPELIJK GETEST

In Sportief vermageren krijg je duidelijke richtlijnen die wetenschappelijk onderbouwd en in de praktijk getest en verfijnd werden door Stephanie Scheirlynck.

GEPERSONALISEERD

Op basis van jouw profiel en vorderingen past het programma de informatie die je krijgt aan en krijg je aanmoedigingen, herinneringen en oefeningen voorgeschoteld.

INTERACTIEF

Om de richtlijnen van Sportief vermageren beter te begrijpen en toe te passen zitten er tal van interactieve oefeningen... in het programma om je een optimale leerervaring te bezorgen.

PERSOONLIJKE PROGRESSIE 

Ieder onderdeel heeft doelstellingen die je afvinkt naarmate je door het programma vordert. Alles netjes opgeslagen en weergegeven zodat je altijd meteen verder kan waar je gebleven was. Op basis van jouw persoonlijke progressie wordt het programma aangepast.

CALCULATORS...

Complexe berekeningen of verwerkingen van jouw gegevens moet je niet zelf doen op een blad papier of in je hoofd. We hebben online calculators, databanken... ontwikkeld om je meteen de resultaten van verschillende scenario's te tonen.

MOBIEL

Te gebruiken op smartphone, tablet, pc of laptop. Om een optimale weergave van de interactieve elementen te garanderen raden we aan om gebruik te maken van een pc of laptop met een moderne browser zoals Google Chrome of Firefox.

100% garantie


14 dagen


star
star
star

100% tevredenheidsgarantie

Wij zijn erg fier op de kwaliteit van de programma's die we maken. Wanneer Sportief vermageren niet aan je verwachtingen voldoet, dan kan je binnen de 14 dagen na aankoop je investering terugvragen door een mailtje te sturen naar [email protected]

Je kan het programma dus onvoorwaardelijk en zonder risico uitproberen.

Klik hieronder op Schrijf in om Sportief Vermageren uit te proberen

Hier is een overzicht van wat je minimaal krijgt:

  • Online programma: 24/24 toegankelijk via pc, tablet, smartphone. Geen vervaldatum.
  • Stapsgewijze aanpak: Sportief vermageren start wanneer jij op start duwt en ontvouwt volgens jouw progressie.
  • Profielbepaling bij de start + 6 uitgebreide, interactieve onderdelen. Het programma past zich aan op basis van je lichaamstype en sportief profiel.
  • Digitaal invulbaar opdrachtenboek voor een duidelijk overzicht en om niets over te slaan.
  • Checklists en checkpoints doorheen het programma.
  • Interactieve video's, opdrachten en testen.
  • Case studies en toegepaste richtlijnen, toegepast op jouw profiel.
  • Calculators in functie van jouw profiel, gewenste snelheid van vermageren en sportieve timing.
  • 8 weken de mogelijkheid om je vragen te stellen aan Stephanie
  • Toegang tot alle antwoorden in het Q&A archief
  • 14 dagen geld terug garantie. Niet tevreden = investering terug.
  • Ondersteuning door ons supportteam bij problemen.

€1197
€ 397

Je inschrijving wordt altijd verwerkt via een beveiligde pagina

Wat gebeurt er als ik inschrijf?

Schrijf in

Klik op Schrijf in, voer je gegevens in en voer de betaling uit op de beveiligde pagina. Betalen kan via Bancontact, iDeal, Visa, Mastercard. Wil je een factuur? Vermeld dit en de nodige gegevens bij je inschrijving.

Persoonlijke account

Via email krijg je een gebruikersnaam en paswoord toegestuurd waarmee je onmiddellijk kan inloggen op je persoonlijke account. Indien je al een account hebt, wordt het programma hier uiteraard aan toegevoegd.

Ga meteen aan de slag

Je hebt meteen toegang tot de inleiding. De volgende onderdelen ontvouwen zich op basis van jouw persoonlijke progressie en het vooropgestelde tijdschema.
Binnen de eerste 2 weken van het programma kan je de inleiding, deel 1, deel 2 én deel 3 doorlopen.

FAQ

Hier vind je het antwoord op enkele veelgestelde vragen

Hoeveel tijd moet ik vrijmaken voor dit programma?

Wat gebeurt er nadat ik bestel?

Hoe lang heb ik toegang tot dit programma?

Hoe weet ik dat dit programma zal werken voor mij?

Voor welke sporters/sporten is dit programma bedoeld?

Hoe mijn geld terugvragen als ik niet 100% tevreden ben?

Last but not least...

Nog vragen?

Wat andere sporters zeggen*

Dit programma heeft een tevredenheidsscore van 95%*

(*) Op het einde van het programma vragen wij anoniem feedback van de deelnemers om een meer waarheidsgetrouw antwoord te krijgen. Hieronder vind je werkelijk ontvangen getuigenissen over dit programma. De getuigenis kan vormelijk wat zijn aangepast om de leesbaarheid te verbeteren.

Het programma focust op mijn sportief profiel en ik kan alle richtlijnen specifiek afstemmen op mijn persoonlijke eigenschappen. Ik kan nu alles goed plannen en heb in de eerste weken al betere resultaten geboekt dan tijdens de afgelopen 2 jaar. Soms is het goed om eens echt te luisteren naar iemand met kennis van zaken ;-)


Anoniem verzamelde feedback

Eind 2007 ben ik begonnen met lange afstand lopen. Eerst de 20 km van Brussel en geleidelijk opgebouwd richting een marathon in 2010. Vrij snel werd het mij duidelijk dat het niet zo evident ging zijn. Ik werd geconfronteerd met:

  • maagproblemen, ik verteerde vrij wel niets
  • vaak futloos de dag na een iets intensere training
  • krampen
  • vermoeidheid in het algemeen
  • zeer trage opbouw van conditie en snelheid

De eerste marathon kwam en was een heuse flop, geen respect voor de afstand en veel te weinig kennis van zaken. De Jaren gingen voorbij, sporten werd een belangrijk deel in mijn leven, maar sommige van die problemen maakten het mij best lastig met momenten. Blessures bleven ook niet uit. Toen kwam ik via-via in contact met jouw programma en boeken. Sinds ik jouw richtlijnen volg is dit het resultaat:

  • geen last meer van spierkrampen tijdens wedstrijden, geen last meer van wedstrijden op warme dagen
  • veel minder spierafbraak na zware trainingen
  • ongemakken zoals: boeren, winderigheid, braken, tijdens wedstrijden zijn ook verleden tijd
  • intussen ben ik in staat om 6 dagen op 7 te trainen
  • diep gaan tijdens een wedstrijd en daar twee dagen heel hard spierpijn van hebben is ook gedaan

Doordat ik beter kan trainen heb ik al mijn tijden verbeterd.Van mijn 5km tot de marathon, en triatlon. En geen seconden verbeteringen maar minuten, soms met tiental!

Ik kan alleen maar een heel heel grote DANKUWEL zeggen.


C. Van Ransbeeck - Recreatief loopster en triatlete

Goede koppeling tussen de theorie & praktijk (het is immers niet eenvoudig om de wetenschappelijke kennis om te zetten in wat je nu effectief op je bord wilt).


Anoniem verzamelde feedback

De informatie via de calculators kunnen toepassen en zo leren je eigen voeding aan te passen volgens de noden van de prestaties is gewoon super.


Anoniem verzamelde feedback

De calculators zijn handige tools. Natuurlijk zijn alle modules ook wel heel nuttig daarbij. Zonder kennis heeft men ook geen idee hoe alles werkt. Ook de downloads van de slides per module is handig. Zo kan je beknopt alles nog eens herhalen wat je hebt geleerd of op gestoken per module.


Anoniem verzamelde feedback

Schitterende opbouw, van (basis-)theorie, naar de praktijk. Steeds meer in praktijk, tot de laatste sessie waar nog een paar onderwerpen apart behandeld worden. Bijzonder sterk is de manier waarop vormelijk in elkaar steekt en de bijzonder bevattelijke en aangename manier waarop Stephanie alles uitlegt. Zeer goed is dat je alles ook nog eens in bijzonder handige pdf's kan bijhouden en herlezen. Mooie mix van sterke inhoud en bevattelijke manier van presentatie. Maakt het helder en makkelijk te verteren.


Anoniem verzamelde feedback

Klik op 'SCHRIJF IN' om Sportief vermageren uit te proberen

€1197
€ 397

Je inschrijving wordt altijd verwerkt via een beveiligde pagina